Všeobecné obchodní podmínky
Základní
ustanovení
Pro účely těchto Všeobecných obchodních, dodacích
a servisních podmínek (dále jen „Podmínky“) se „Dodavatelem“ rozumí KESA
s. r. o. se sídlem Smetanova 846, 539 73 Skuteč, IČ: 25285017, zapsaná v Obchodním rejstříku u Krajského soudu
v Hradci Králové, spis C, vložka 12805, a jí pověřené osoby.
„Odběratelem“ se rozumí jakákoliv fyzická nebo právnická osoba (termín zahrnuje
též nabyvatele, právní nástupce, správce a zástupce osoby), která si
objedná nebo zakoupí Produkt. Produktem se rozumí zboží a služby, které
jsou dodány nebo mají být dodány Dodavatelem Odběrateli za podmínek stanovených
každou jednotlivou Smlouvou a těmito Podmínkami, včetně všech jejich
náhrad a obnov.
Smlouva
Dodavatel přijímá písemné objednávky Odběratele na emailové adrese
kesa@kesa.cz, prostřednictvím webových stránek www.kesa.cz, případně poštou na
adresu Smetanova 846, 539 73 Skuteč. Každá objednávka Odběratele, kterou
Dodavatel přijme, bude představovat jednotlivou právně závaznou smlouvu, která
je dále v těchto Podmínkách uváděna dále jen jako „Smlouva“.
Doručení Smlouvy Odběratele je
neprodleně Dodavatelem potvrzeno e-mailem na e-mailovou adresu Odběratele
uvedenou Odběratelem ve Smlouvě, což však ještě neznamená, že Dodavatel
Smlouvu akceptoval a že byla uzavřena Smlouva.
Odesláním objednávky Odběratel
potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že
s nimi souhlasí.
Odběratel si vyhrazuje právo
neuzavřít Smlouvu v těchto případech:
a) Produkt není na skladě – v případě, že Produkt objednaný Odběratelem už není
na skladě, Dodavatel navrhne alternativní řešení formou dodání jiného Produktu
pro Odběratele. Pokud Odběratel nesouhlasí se změnou Smlouvy, je Smlouva
automaticky zrušena.
b) Falešná Smlouva – jako falešná je označena Smlouva v případě, že
obsahuje nesmyslná data (není-li ji možné doručit), adresát o ní neví,
nebo s ní nesouhlasí (v případě ověřování Smlouvy). V takovém
případě se Dodavatel pokusí spojit e-mailem či telefonem s Odběratelem
a vyjasnit vzniklou situaci.
c) Produkt se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena Produktu. Pokud Odběratel
nesouhlasí se změnou Smlouvy, kterou mu Dodavatel navrhne, je Smlouva
automaticky zrušena.
V případě změny Smlouvy je takto změněná Smlouva závazná pro
Odběratele i Dodavatele okamžikem potvrzení změny Smlouvy Odběratelem.
Dodavatel není povinen akceptovat změnu Smlouvy v okamžiku, kdy již předal
Produkt dle původní Smlouvy externímu přepravci, či již Produkt upravil na
přání Odběratele.
Okamžikem uzavření Smlouvy
je Smlouva pro Odběratele i Dodavatele závazná.
V souladu
s § 1829 Občanského zákoníku, může Odběratel bez uvedení důvodu
a bez jakékoliv sankce odstoupit od smlouvy do 14 dní ode dne
převzetí Produktu.
Odběratel nemůže odstoupit od Smlouvy o dodávce Produktu, které bylo upraveno podle přání Odběratele nebo pro jeho osobu
a dále od Smlouvy o dodávce Produktu, který již byl u Odběratele dle jeho
požadavků na míru namontován.
Postup při odstoupení od Smlouvy je takový, že Odběratel zašle
písemně na kesa@kesa.cz oznámení o odstoupení od Smlouvy, které musí
obsahovat následující údaje: a) označení Dodavatele, b) text, že
Odběratel odstupuje od Smlouvy, c) číslo Smlouvy, d) datum objednání
a datum převzetí Produktu, e) jméno, příjmení a adresa
Odběratele, f) číslo bankovního účtu Odběratele, na který mu bude vrácena
kupní cena h) podpis Odběratele a datum podpisu.
Kupní cena bude vrácena Odběrateli bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl Dodavatel informován
o rozhodnutí Odběratele odstoupit od Smlouvy. Odběratel zašle vrácený
Produkt na adresu Dodavatele,
a to pojištěným balíkem. Pokud dodaný Produkt byl ve shodě
se Smlouvou, náklady na vrácení Produktu Odběrateli nese v plném
rozsahu Dodavatel. Produkt nesmí jevit známky používání, musí být nepoškozený
a kompletní včetně veškerého příslušenství, jinak nelze vrácení Produktu
akceptovat. Odběratel je povinen Produkt při přepravě zabezpečit proti
poškození a vrátit jej v původním obalu společně s doklady
vztahujícími se k Produktu (jako např. záruční list, návody, kopie dokladu
o koupi, apod.), bez kterých Dodavatel není schopen Produkt identifikovat
a prodlužuje se tak doba zpracování.
V případě, že bude hodnota Produktu snížena v důsledku
nakládání s ním jinak, než je nutné k jeho vyzkoušení, odpovídá za
takové snížení hodnoty Produktu Odběratel a vrácená částka bude odpovídajícím
způsobem snížena. Při nesplnění lhůty k odstoupení od Smlouvy, kdy
odstoupení od Smlouvy musí být Dodavateli odesláno nejpozději 14. den od převzetí Produktu, je takové odstoupení
od Smlouvy neplatné. Do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy musí Odběratel
koupený Produkt vrátit Dodavateli.
Dodavatel může odstoupit od uzavřené
Smlouvy v těchto případech:
a) objednaný Produkt se stane nedostupným, neboť se již nevyrábí,
nebo se nedodává na trh dostupný Dodavateli, nebo je dlouhodobě nedostupné
vinou nikoliv na straně Dodavatele. Týká-li se výše uvedená nedostupnost pouze
části objednaného Produktu, může Dodavatel zrušit pouze tu část Smlouvy.
b) dojde-li k výrazné změně kupní ceny, za kterou Dodavatel
Produkt získává, kdy tato změna nebyla Dodavateli známa v době potvrzení
Smlouvy. Dodavatel je povinen před odstoupení od Smlouvy o změně ceny
informovat neprodleně Odběratele a pokusit se o dohodu, kdy
v případě, že s Odběratelem nedojde k dohodě o nové ceny,
je Dodavatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.
Dodací
podmínky
Dodací lhůta činí jeden až osm týdnů od
objednání v závislosti na rozsahu a struktuře objednávky a na rozvrhu
Dodavatele. Dodavatel je oprávněn plnit objednávku
po částech a Odběratel se zavazuje plnění tímto způsobem přijmout.
Dodržení dodací lhůty ze strany
Dodavatele předpokládá včasné splnění smluvních povinností Odběratele (dodání
projektové dokumentace, úhrada zálohové faktury apod.). V případě včasného
nesplnění smluvních povinností Odběratele se termín dodání prodlužuje
o takovéto prodlení.
Dodavatel
si vyhrazuje právo ve výjimečných případech termín dodání prodloužit,
v takovém případě však musí Odběratele na tuto skutečnost bez zbytečného
odkladu upozornit.
Součástí
dodávky je návod k obsluze zakoupeného Produktu v českém jazyce. V případě,
že Produkt vyžaduje
odbornou instalaci, je součástí dodávky uvedení zboží do provozu
a zaškolení obsluhy. Cena odborné instalace a zaškolení obsluhy bude
sdělena Odběrateli před uskutečněním dodávky. Platí, že pokud Odběratel poté
přijme instalaci a zaškolení, akceptuje tím cenu, která mu byla sdělena.
Produkt je dodáván Dodavatelem
nebo zásilkovou službou (dále
jen „Dopravce“). Součástí dodávky je
vždy doklad o dodání a převzetí Produktu (dodací nebo přepravní list)
obsahující přesné označení Produktu, název a počet dodávaných kusů. Produkt si může Odběratel též převzít ve skladu
Dodavatele na základě předběžné dohody s Dodavatelem. Náklady
spojené s dodáním a převzetím Produktu nese, nebude-li Dodavatelem stanoveno
jinak, Odběratel.
Odběratel
je povinen Produkt převzít a převzatý Produkt potvrdit
dle požadavků Dodavatele na dodacím listu. Pokud Odběratel nepřevezme Produkt, je
povinen nést náklady na opakované dodání.
Produkt je dodáván na místo určení
specifikované ve Smlouvě, kde je Odběratel povinen zajistit převzetí
Produktu. Odběratel musí Produkt pří převzetí s Dopravcem zkontrolovat
a podpisem stvrdit jeho převzetí. Převzetí Produktu stvrzuje Odběratel buď
podpisem přepravních dokumentů v případě zasílání Produktu Dopravcem, nebo
dodacího listu v případě dodání Dodavatelem. V okamžiku převzetí Odběratel
stvrzuje, že dodávka Produktu obsahuje deklarovaný počet jednotek (balení,
krabic, palet atd.) a že dodávka Produktu není zřetelně poškozena.
V době nedostatečné
dostupnosti Produktu bude Dodavatel oprávněn rozvrhovat dodávky, jak uzná za
vhodné, aniž by tím porušil Smlouvu.
Odběratel je povinen včas
a bezplatně poskytnout Dodavateli potřebnou součinnost a to
i při instalaci Produktu.
Odběratel nabývá vlastnické právo
až okamžikem uhrazení faktury. Do úplného uhrazení faktury zůstává Produkt
majetkem Dodavatele a ten je oprávněn s ním nakládat. V případě,
že Odběratel není konečným uživatelem Produktu, je povinen o této
skutečnosti (vlastnictví k Produktu) informovat investora díla a konečného
uživatele.
V případě zakoupení Produktu určeného ke skladování
termolabilního materiálu (lednice, mrazáky) nebo Produktu určeného k jeho
monitorování (teploměry, monitorovací systémy) je Odběratel povinen zaslat na
email kesa@kesa.cz Dodavateli potvrzený instalační a konfigurační protokol
Produktu. Dodavatel zašle vyjádření do 5 pracovních dnů. Bez schválení
Dodavatele užívá Odběratel produkt na vlastní riziko.
Záruční a
reklamační podmínky
Reklamační řád se řídí Občanským zákoníkem a Zákonem
o ochraně spotřebitele a vztahuje se na produkt, u něhož jsou
v zákonné době uplatňována práva kupujícího – Odběratele
z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Odběratel není oprávněn uplatnit právo
z vady při opotřebení Produktu (nebo jeho dílů) způsobeným
jeho obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím
životnosti) nebo je způsobena Odběratelem, či vznikla nesprávným užíváním,
nesprávnou údržbou nebo mechanickým poškozením.
Na Produkt je poskytnuta Dodavatelem záruční doba (dále jen
„záruka“) uvedená v záručním listě či na dokladu o koupi jednotlivého
Produktu, obvykle 24 měsíců ode dne převzetí Odběratelem nebo předání prvnímu
veřejnému dopravci, není-li výslovně sjednáno jinak.
Montáž nebo jiné uvedení
Produktu do provozu zásadně není součástí dodávky Produktu a Odběratel
prohlašuje, že mu způsob uvedení Produktu do provozu je znám, neboť to plyne
z povahy věci.
Odběratel je povinen zkontrolovat Produkt bezprostředně při jeho převzetí.
Pokud je zjištěno zjevné poškození
obalu, mechanické poškození nebo jsou zřejmé jiné známky poškození, vyhotoví se písemný záznam
o této skutečnosti na dodací list a Odběratel se s Dodavatelem
dohodne na způsobu řešení. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již
není možné uznat.
Záruční opravu zajišťuje Dodavatel na základě písemných
reklamací Odběratele na emailové adrese kesa@kesa.cz, kde musí být uvedeno typ
a výrobní číslo Produktu, číslo prodejního dokladu (faktury) a popis
reklamované vady. K emailu je přiložen doklad o zakoupení Produktu,
případně záruční list, s uvedeným výrobním číslem reklamovaného Produktu.
Pozáruční a mimozáruční servis zajišťuje Dodavatel na základě objednávek
nebo celoročních smluv.
Záruka se vztahuje jen na plně uhrazenou dodávku Produktu.
V případě zjištění
neodstranitelné vady Produktu Odběratelem bude tento Produkt vyměněn za nový, popřípadě vráceny peníze či poskytnuta sleva
z ceny Produktu přiměřená vadě. Pokud byl Produkt mechanicky poškozen Odběratelem nebo byl do
Produktu proveden zásah či úprava bez písemného svolení Dodavatele, není výměna
či vrácení peněz možné.
V případě zjištění odstranitelné
vady, bude tato vada odstraněna v zákonné lhůtě nejpozději 30 dnů ode
dne uplatnění reklamace.
Pokud Odběratel požaduje odstranění vady v kratší, než
nabízené lhůtě, může s Dodavatelem uzavřít servisní smlouvu nebo může
využít placeného výjezdu na opravu, v tomto případě hradí Odběratel
veškeré náklady související s tímto urgentním výjezdem. Souhlas se
zaslanou cenou nákladů Odběratel potvrdí písemnou formou na email kesa@kesa.cz.
Záruční oprava se vztahuje výhradně na vady, které vzniknou
průkazně v době platné záruky. Jedná se o vady způsobené chybou
výroby nebo vadou materiálu.
Dodavatel
může záruční opravu plnit výměnou reklamovaného Produktu.
Doba, po kterou Odběratel nemůže
Produkt z důvodu vady používat, se do záruční doby nepočítá. O tuto
dobu se záruční doba prodlužuje. Při výměně se běh záruční doby neobnovuje.
Při opravě nedochází k běhu nové záruční doby týkající se opravené
součásti či součástky.
Po provedení záruční opravy Dodavatel
vydává Odběrateli dodací list, který slouží k prokazování práv Odběratele,
proto je ve vlastním zájmu Odběratele před podpisem dodacího listu
zkontrolovat jeho obsah a dodací list pečlivě uschovat.
Odběratel
se zavazuje v případě opravy na místě instalace umožnit přístup
v termínu požadovaném servisní organizací. Pokud nebude termín Odběratelem
akceptován, může být překročena servisní lhůta 30 dnů.
Odběratel
je povinen poskytnout Dodavateli součinnost k ověření existence reklamované
vady a k jejímu odstranění (včetně odpovídajícího potřebného
vyzkoušení nebo demontáže Produktu).
Odběratel
je povinen umožnit přístup k reklamovanému Produktu.
Při uplatnění reklamace předá
Odběratel Produkt čistý v souladu
s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech
jeho součástí a příslušenství, umožňujících takové ověření
a odstranění vady. V případě, že Produkt nedodá kompletní
a je-li kompletnost Produktu
nezbytná k zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu
odstranění, běh lhůty k vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících
součástí.
Reklamace
není oprávněná v případech, vznikla-li závada nebo poškození:
a)
prokazatelně nesprávným užíváním Produktu (např. v rozporu s návodem,
s pokyny uvedenými na obalu Produktu či v záručním listě, používání Produktu
v rozporu s jeho určením, užíváním v rozporu s obecně
známými pravidly užívání předmětného Produktu, provozem při nesprávném napájecím
napětí, připojování na nedovolené zdroje proudu, užíváním Produktu
v nevhodných podmínkách – vlhko, extrémní teploty, prašnost apod.) anebo jiným
nesprávným jednáním uživatele (např. neodbornou instalací či zapojením,
nesprávnou obsluhou Produktu apod.);
b)
prokazatelně nedovolenými zásahy do Produktu (konstrukční nebo jiná úprava,
neodborná montáž, neodborný zásah třetí osoby), vnějšími podmínkami (např.
poruchami v elektrické síti nebo instalaci budovy), živelnou katastrofou
nebo mechanickým poškozením Produktu;
c)
nese-li předložený záruční list zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li
na Produktu
odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listě;
d)
u estetických komponentů, nezajišťujících funkčnost Produktu
z důvodu transportního poškození nebo přemisťováním (poškrábání,
promáčknutí, praskliny, rozbitá skla a police apod.); nefunkčních
estetických komponentů jako jsou madla, skla, ovládací spínače apod., které
jsou důsledkem běžného opotřebení; změny barvy plastových komponentů (jedná se
o běžný fyzikálně chemický jev po čase používání); vady spotřebních
materiálů, u kterých je doba životnosti daná charakterem součástky
(žárovky, filtry, akumulátory, baterie, apod.); vady příslušenství
a volitelné výbavy, způsobené nevhodnou manipulací nebo nepřiměřeným
zacházením;
e)běžným
opotřebením Produktu
Ze záručních oprav jsou vyloučeny
případy běžné údržby nebo čištění, instalace, programování, kontroly parametrů
výrobku, pravidelné bezpečnostně technické kontroly, validace a kalibrace.
Záruka na dodaný náhradní
díl Produktu při záruční a pozáruční opravě je poskytována v délce 6 měsíců
a to za předpokladu jeho odborné instalace.
Platební
podmínky a cena
Ceny Produktu jsou uváděny v CZK a řídí se sdělením
Dodavatele Odběrateli a podle aktuální cenové nabídky případně ceníku nebo
údajů uvedených v e-katalogu Dodavatele na stránkách www.kesa.cz. Ceníky
vydané Dodavatelem jsou informativní a jsou vždy platné k termínu
vydání. Dodavatel neodpovídá za chyby vzniklé při tisku obchodních
a technických materiálů.
Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu ceny Produktu s ohledem
na jakékoli zvýšení jakýchkoli nákladů nebo výdajů na výrobu, skladování či
dopravu nebo jakýchkoli poplatků či daní nebo s ohledem na jakékoli
kolísání kurzů měn, nebo jiné neovlivnitelné podmínky, které mohou nastat
kdykoli před odesláním Produktu.
Odběratel je povinen ověřit si všechny informace, včetně ceny,
uvedené v cenové nabídce Dodavatele, a před odesláním kontaktovat
Dodavatele, jestliže shledá, že jakékoli uvedené informace jsou nesprávné.
Dodavatel si vyhrazuje právo kdykoli oznámit Odběrateli opravu jakékoli
nesprávně uvedené ceny ve své cenové nabídce nebo jakékoli ceny zahrnující
slevu, na niž Odběratel nemá nárok. V takovém případě může Odběratel danou
objednávku zrušit nebo dodaný Produkt vrátit podle Dodavatelova standardního
postupu zrušení objednávky a vrácení Produktu.
V případě jakéhokoli rozporu mezi cenou Produktu uvedenou
Dodavatelem v jakékoli cenové nabídce a cenou uvedenou
v katalogu jakékoli třetí strany (ať už v elektronické či jiné
podobě) budou platit podmínky cenové nabídky Dodavatele.
Úhradu ceny Produktu je možné uskutečnit bezhotovostním bankovním
převodem nebo dobírkou u externího dopravce. Cena za dodávku Produktu
v případě platby bankovním převodem se považuje za uhrazenou dnem, kdy
bude částka v plné výši připsána na účet Dodavatele.
Dodavatel si vyhrazuje právo platby předem u „nespolehlivých
plátců“, u Smluv nestandardního plnění nebo u nového Odběratele.
Dodací lhůta v těchto případech začíná běžet až po uhrazení zálohy
Odběratelem.
Po dodání Produktu vystaví Dodavatel fakturu (daňový doklad),
splatnost faktury je 14 dní. Jiná doba splatnosti může být dohodnuta předem při
objednání Produktu.
Případné dílčí dodávky jsou fakturovány dílčími fakturami se
samostatnými termíny splatnosti.
Dopravné je účtováno dle aktuálního ceníku Dodavatele.
Dodavatel může umožnit Odběrateli osobní odběr Produktu na adrese
společnosti KESA s.r.o., jestliže o to Odběratel při objednávce požádá.
Objednávku je v takovém případě možné platit pouze bankovním převodem. Při
vydaní Produktu na odběrném místě musí Odběratel uvést své jméno, příjmení
a číslo objednávky a bere na vědomí, že jeho totožnost může být
zkontrolována. V případě osobního odběru neztrácí Odběratel právo
odstoupit od Smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí Produktu.
Při opožděném uhrazení faktury Odběratelem, může Dodavatel účtovat
úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den
prodlení. Je také oprávněn pohledávku prodat, nebo postoupit.
Platby nesmějí být bez souhlasu Dodavatele zadrženy nebo započteny
a Dodavatel může Odběratele zažalovat o cenu Produktu a jakékoli
další neuhrazené částky, i když na Odběratele nepřešel nárok na Produkt
ani vlastnictví Produktu.
Při odstoupení od smlouvy z důvodů na straně Odběratele může
Dodavatel účtovat smluvní pokutu ve výši 20 % z ceny dodávky,
vedle skutečně vzniklé škody.
Dodavatel je oprávněn pozastavit dodávky v případě
neuhrazených splatných pohledávek vůči Odběrateli. Takové pozastavení není
neplněním sjednaného termínu dodání.
Ochrana osobních
údajů
Odběratel
bere na vědomí a souhlasí s tím, že společnost KESA s.r.o. bude
v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů,
uchovávat a zpracovávat údaje o jeho osobě (zejména jeho jméno a příjmení, IČ,
rodné číslo, datum narození, adresy bydliště, telefonní kontakt), v této
Smlouvě a dalších navazujících smlouvách a dokumentech, včetně
archivování smluv a dokumentů podle zvláštních předpisů. Odběratel dále
souhlasí s tím, že jeho osobní údaje mohou být zpřístupněny
spolupracujícím dodavatelům, partnerům, zprostředkovatelům, anebo společníkům
a poradcům společnosti KESA s.r.o.. Souhlas podle tohoto článku je udělen
na dobu nutnou pro plnění povinností z této Smlouvy, minimálně však na období
pěti (5) let. Osobní údaje budou užity zejména za účelem jednání o smluvních
vztazích mezi Dodavatelem a Odběratelem, plnění smluv uzavřených mezi
Dodavatelem a Odběratelem, nabízení obchodu nebo služeb Odběrateli, plnění
závazků a pro tvorbu statistik prodeje.
Informace
o odběratelích jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky,
zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.
Ve znění pozdějších dodatků a předpisů.
Společnost
KESA s.r.o. zpracovává osobní údaje osob zaregistrovaných prostřednictvím
webových stránek kesa.cz, jakožto i všechny údaje získané z dotazníků,
anket, a to po dobu neurčitou, do odvolání souhlasu daného každou
zaregistrovanou osobou. Osoby poskytující informace berou na vědomí, že svůj
souhlas mohou kdykoliv písemně odvolat a společnost KESA s.r.o. údaje
zlikviduje.
Veškeré
údaje získané od odběratelů užívá společnost KESA s.r.o. výhradně pro vnitřní
potřebu společnosti a neposkytuje je třetím osobám. Výjimku představují
externí dopravci a banky, kterým jsou osobní údaje odběratelů předávány
v minimálním rozsahu, který je nutný pro bezproblémové doručení Produktu
a jeho úhradu. Bez výslovného souhlasu odběratelů nakládá společnost KESA
s.r.o. s jejich osobními údaji pouze a výhradně v rozsahu, který
připouští zákon o ochraně osobních údajů, a to především v § 5
odst. 2 písm. b) a v § 5 odst. 6.